HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK
HCK 12. futam – Hungarokart rev.

HCK 12. futam – Hungarokart rev.

A szezonzáró, tizenkettedik fordulójához érkezett az MNASZ Országos Amatőr Gokart Bajnokság, Hobby Cart Kupa sorozata, ahol még 4 kategóriában várt gazdára a bajnoki cím, a többi, eldöntésre váró bajnoki helyezéssel együtt. A Hungarokart Gokart Center pályája ezúttal is nagypályával várta a versenyezni vágyókat, most viszont fordított irányba, melyen (egy apróbb, a kinti részen történt módosításnak köszönhetően) lényegesen több előzési lehetőség kínálkozott, amivel minden kategóriában izgalmas összecsapásokat láthattunk. Hogy pontosan mi is történt ezen a szombati napon, és kik lettek a light, egyes, kettes és hármas kategória bajnokai ezen a fordulatokkal teli versenynapon, azt a lenti sorokban találhatjátok.

 


 

 

Light kategória

 

Keceli Tivadar magabiztos előnnyel szerezte meg a light kategória pole pozícióját, majd a bajnoki címért csatázó, Schmickl Balázs és Kacskovics Krisztián következtek. Ahhoz, hogy Krisztián megszerezze a bajnoki címet, mindenképp előre kell lépnie a sorrendben, mely önmagában még nem garantál biztos bajnoki címet, izgalmas összecsapást azonban annál inkább. Joó Botond a negyedik legjobb időt gokartozta, majd Nagy Marcell, Hange László és Szabó Boldizsár következtek a hétfős rajtrácson.

012_lightHibátlan rajttal vette kezdetét a kategória futama, ahol az első néhány kör az erőviszonyok felméréséről szólt a versenyzők részéről, és elsősorban az élen kezdett kialakulni egy izgalmas, több résztvevős csata. Először Joó Botond próbált fogást találni Kacskovics Krisztiánon, a célegyenesre ráfordulva azonban nekiütközött, megpróbálta visszaengedni maga elé Krisztiánt, de ez olyan balul sikerült, hogy Krisztián lesodródott az ívről és a mögötte érkező Nagy Marcell került előzési pozícióba. A három versenyző egyszerre próbált meg elfordulni a célegyenest követő jobbos kanyarban, miközben Botond ismét jelezte, hogy visszaadja a pozíciót, a legbelső íven érkező Nagy Marcellnak azonban már nem maradt helye és a gumifalban végezte, visszaesve ezzel a mezőny végére. Krisztián visszanyerve pozícióját, azonnal az élen haladó Keceli-Schmickl páros nyomába eredt, ezzel is megpróbálva életben tartani bajnoki esélyeit. A futam középső szakaszán, egyedül Schmickl Balázs volt lőtávolságon belül Keceli Tivadarhoz képest, de szemmel láthatóan nem akart egy kétes manőverbe belekezdeni, ami akár a bajnoki címébe is kerülhet, így komolyabb előzési kísérletre nem került sor, valamint Hange László hibázott a pálya kinti részén és a gumifalnak csapódva végül az utolsó helyre esett vissza. Az utolsó körökre Krisztián felzárkózott Balázsra, de Balázs minden támadást hárított, egészen a verseny leintéséig. A futamot végül Keceli Tivadar nyerte, a második helyen pedig a kategória újdonsült bajnokát, Schmickl Balázst intették le, akit fő riválisa, Kacskovics Krisztián követett a dobogó harmadik fokára. A befutó további sorrendje: Joó Botond (4), Szabó Boldizsár (5), Nagy Marcell (6) és Hange László (7). A verseny leggyorsabb körét Keceli Tivadar futotta meg az 5-ös géppel, ideje 41,047 lett, így mesterhármassal zárta a kategória szezonzáró futamát.

A bajnoki címet tehát Schmickl Balázs szerezte meg, aki az eldobásokat követően 193 ponttal áll a tabella élén, ezen teljesítményhez ezúton is gratulálunk! 12 pontos lemaradással, a bajnoki ezüst Kacskovics Krisztián neve mellé került, a bronz fokozatra pedig Keceli Tivadar állhat majd fel, aki mostani győzelmével összesen 160 pontot könyvelt el a szezon során. Nagy Marcell a 4., Joó Botond az 5., Hange László pedig a bajnoki 6. helyet tudhatja magáénak, a light kategória 2013-as évében. Az eredményekhez mindenkinek gratulálunk!

 

Nyilatkozatok

 

012_light_top

Schmickl Balázs (1. hely):

„Nagy izgalommal érkeztem az idei év utolsó futamára: 6 pont előny birtokában vagy Krisztián előtt vagy közvetlenül mögötte kellett végeznem a bajnoki címért. A szabadedzéseken nagyon együtt voltak az élmezőny tagjainak köridejei. Az időmérőre úgy döntöttem, beteszek egy 5 kilós ballasztot, ami a túlkormányzottságot javította, de a kigyorsításoknál hátrányt okozott az egyébként is könnyebb Tivivel szemben, így be kellett érnem a második rajthellyel. A versenyen Tivi mögött végig lőtávolban voltam, egyszer próbálkoztam is , de Tivi már a következő kanyarban visszavette a pozícióját. Az utolsó körökben pedig taktikát kellett váltanom, ahogy nyakunkba ért Krisztián: a kanyarok belső ívét próbáltam védeni és ettől úgy be is lassultam, hogy Tivi ellépett. Az utolsó 2-3 körre aztán feltekertem mindent és megpróbáltam biztonságos távolságot kiépíteni a kockás zászlóig – bár a pozícióm nem változott, egy nagyon kiélezett és izgalmas versennyel zártam az évet és már bajnokként hajhattam át a célvonalon.

Az újoncként kitűzött célomat – gyakorlatot szerezni versenyszituációkban, minél több pályán eredményesen megállni a helyem – sikerrel teljesítettem: ezt köszönöm a szervezőknek, akik létrehozták és működtetik ezt a színvonalas és hangulatos eseménysorozatot és a versenytársaknak, akikkel izgalmas párharcokat vívhattunk, különösen Krisztiánnak, aki rendkívül egyenletes és kimagasló teljesítményével végig komoly mércét állított.

Az utolsó versenyeken a bajnoki esély inkább teherként nehezett rám, de annál édesebb volt, amikor való vált.”

Kacskovics Krisztián (3. hely):

„Véget ért az első szezonom a HCK-ban és végül is elégedett lehetek, igaz hogy lecsúsztam a bajnoki címről de ez úttal is szeretnék gratulálni Balázsnak a bajnoki címhez.

Jót küzdöttünk idén, nem is gondoltam volna, hogy az utolsó futamig esélyem lesz a bajnoki címre.

Az utolsó futam előtti héten  sokan tartották bennem a lelket mert szépen lassan kezdtem elpártolni a kategóriától, mert jövőre már nem fogok ott indulni, hanem a 2-es  ben. De végül addig addig győzködtek hogy harcba szálltam a bajnoki címért.

Kicsit “félve” érkeztem meg a pályára ugyan is nem nagyon feküdt nekem a Hungarokart új vonal vezetése de végül nagyon megszereztem.

az időmérőn sajnos kibabrált velem a sors, mert sokat kellett várnom hogy elindulhassak, mert egy kis gond akadt az időmérő rendszerrel és emiatt sem sikerült jól az időmérőm amivel egész évben hadilábon álltam.

A futamon hoztam egy stabil 3. helyet ami nem volt nekem elég, de az utolsó körig küzdöttem. Úgy érzem, hogy az idei 11 dobogóból ez volt a legkeserédesebb.

Egy szó mint száz szép évet zártam sikerült két futamot megnyernem egyiket a kedvenc pályámon a Hungaroringen.

Nagy lendülettel várom már a jövő évet és a -es kategória kihívásait bár egy dolog nagyon fog belőle hiányozni vagy inkább valaki, mégpedig Vincze Andris ugyanis megnyerte a kategóriát (amiért szeretnék még egyszer gratulálni )és emiatt nem indulhat többet a HCK-ban. Ha volt valami gondom volt egy pályán mindig tudott valami olyan trükköt mondani amivel rengeteget tudtam javulni és szerettem volna jókat küzdeni ellen de talán ez a nap is el fog jönni de az már AGB-ben!”

 


 

 

Lány kategória

 

A lányoknál már az előző futamon eldőlt a bajnoki cím sorsa, melyet Bozó Katalin szerzett meg, a szezonzáró futamon azonban már nem állt rajthoz. Az ötfős lány kategóriában Csáki Tímea fölényesen szerezte meg a pole pozíciót, akit György Anett követett a második helyen, majd Bíró Zsóka, Mártai Cintia Gréta és az első HCK-s versenyét teljesítő Ujj Ágnes következtek.

012_lanyA lányok versenye amilyen nyugodt rajttal vette kezdetét, ugyanolyan nyugodt körözgetéssel folytatódott. A verseny elején György Anett próbálta szorongatni Csáki Tímeát, aki azonban néhány körrel később nagyobb tempóra kapcsolva, körről körre autózott ki egy biztonságos előnyt Anetthez képest, akire viszont Bíró Zsóka érkezett meg néhány kör erejéig. Mögöttük Mártai Cintia figyelte az eseményeket, a sort pedig Ujj Ágnes zárta. A futam második felében a versenyzők már biztonságos távolságra kerültek egymástól, így egyértelművé vált, hacsak valaki nem hibázik valami nagyot, nem történik változás a sorrendben. Ez így is történt, és a kockászászlóig már senki nem hibázott, mindenki egy nagyon fegyelmezett versenyzést mutatott be, így Csáki Tímea magabiztos előnnyel szerezte meg a futamgyőzelmet, második helyen György Anettet intették le, a dobogó harmadik fokát, ezzel együtt első HCK-s dobogóját pedig Bíró Zsóka tudhatja magáénak. Mártai Cintia a negyedik, Ujj Ágnes pedig az ötödik helyen fejezte be a 15 perces viadalt. A verseny leggyorsabb körét György Anett jegyezte, melyet a 7-es géppel teljesített, ideje 41,490 lett.

A lány kategória bajnoki címét, a 2013-as évben Bozó Katalin szerezte meg, 177 ponttal a neve mellett, míg az összetett második helyen Csáki Tímea végzett, a bajnoki bronz pedig ismét György Anetthez került. Mártai Cintia Gréta a negyedik, Gaál Zsófia az ötödik, míg Fazekas Kitti az összetett hatodik helyet szerezte meg a lányok bajnokságában, az eredményekhez ezúton is gratulálunk mindenkinek!

 

Nyilatkozatok

 

012_lany_topBíró Zsóka (3. hely):

„Nagyon örülök, hogy sikerült megszereznem az első dobogós helyezésemet, még akkor is, ha erősen foghíjas volt a mezőny. Egész nap egyértelmű volt, hogy Timit esélyeteln lesz megszorítanunk, abban viszont reménykedtem, hogy Anettel fogom tudni tartani a tempót, de sajnos a versenyen nem voltam elég gyors. Most jártam először ezen a pályán, picit tartottam tőle, de szerencsére gyorsan tudtam alkalmazkodni az itteni körülményekhez.”

 


 

 

I. kategória

 

Csernik Csaba mindent megtett annak érdekében, hogy esélye legyen megszerezni a bajnoki címet, hisz a leggyorsabb időt futva a kategória időmérőjén, a pole pozícióból várhatta a verseny megkezdését, mellőle azonban a bajnoki cím legnagyobb esélyese, Naményi Gergely indulhatott, 49 ezredes lemaradással. Sebestyén Róbert a második soron Nagy Milánnal osztozott, majd Jerkó Patrik, Csóka Ferenc, Zsigri Márton és Bozzai Dávid következtek. A bajnoki cím harmadik esélyesének, Miklósi Tibornak nem sikerült jól az időmérő, hisz kilencedik helyet foglalhatta el a rajtrácson, mögötte Pece Norbert, Krémer Márk, Szabados Áron és Erős Tomaj sorrendben követték egymást a versenyzők.

012_1Nehezen vette kezdetét az egyik legizgalmasabb versenyt szállító kategória versenye, hiszen csak második nekifutásra vághattak bele a versenyzők a futam teljesítésébe, egy, az első körben történt baleset miatt. A második rajt után, a mezőny több részre szakadt, és elsősorban az élen, valamint a középső régiókban zajlottak nagy csaták. Az első előzést az első helyért mutatták be, név szerint Naményi Gergely tudott bebújni Csernik Csaba mellé, a szűk kanyarvétel miatt azonban nem sikerült elfordulniuk, így mindketten a gumifal fogságába estek. Elsőként Csabának, majd Gergőnek sikerült visszatérnie a versenyzésbe, a 10. illetve 11. helyeken. Gergő szerencséjére azonban, a kicsúszást követően sem került veszélybe a bajnoki címe, hiszen Miklósi Tibor nem volt olyan pozícióban, hogy lényegesen több pontot tudjon hozni, Csernik Csaba pedig az eset egyik szenvedő alanya volt. Csaba már egy körrel később megelőzte Krémer Márkot, majd a verseny során folyamatosan lépdelt előre, hiszen utána Pece Norbertet, majd Bozzai Dávidot is megelőzte, akit időközben, a verseny második szakaszában Miklósi Tibornak sikerült maga mögé utasítania. Naményi Gergelynek ugyan többször is neki kellett feszülnie Krémer Márk megelőzésének, de végül a verseny utolsó harmadában neki is sikerült egy helyet javítania a verseny elején elkövetett baki után. A futamot végül Sebestyén Róbert nyerte, aki az utolsó körökre már egy magabiztos előnyt épített ki magának az őt üldöző, egymással csatázó Nagy Milán valamint Jerkó Patrikhoz képest. Róbert ezzel az eredménnyel első győzelmét, míg Patrik első dobogós helyezését könyvelhette el a sorozatban. A befutó további sorrendje: Csóka Ferenc (4), Zsigri Márton (5), Miklósi Tibor (6), Csernik Csaba (7), Bozzai Dávid (8), Pece Norbert (9), Naményi Gergely (10), Krémer Márk (11), Szabados Áron (12) és Erős Tomaj (13). A verseny leggyorsabb körét, talán nem meglepő módon, a rohamléptekkel felzárkózó Csernik Csaba futotta meg az 1-es gokarttal, ideje 40,801 lett.

A befutó eredményeként, a bajnokságot magabiztos előnnyel nyerte Naményi Gergely, akinek 170 egység került a neve mellé, melyhez ezúton is gratulálunk! A dobogó második és harmadik fokán pontegyenlőséggel osztozik Csernik Csaba, valamint Miklósi Tibor, mivel azonban az eldobások nélkül Csabának hárommal több pontja van, így övé lett a bajnoki ezüst. Csóka Ferenc és Nagy Milán egyaránt remek hajrát mutattak be, megszerezve ezzel a tabellán a 4. és 5. pozícióját, a 6. helyen pedig Virágh Péter zárta a bajnokságot. Az elért eredményekhez mindenkinek gratulálunk!

 

 

Nyilatkozatok

 

012_1_topSebestyén Róbert (1. hely):

„Igazán nem számítottam rá, hogy ezen a pályán sikerül nyernem. Az edzések alatt egész jól megtanultam a pályát, de az időmérőmmel nem voltam elégedett, rengeteget hibáztam, az eredmény sem lett jobb a 3. helynél. A versenyen Szerencsésen kimaradtam a bajnoki címért maradó kettős incidenséből, így utána már csak arra kellett figyelnem, hogy Milánék ne kerüljenek támadási közelségbe. Nagyon jó érzés volt a szezon utolsó versenyén győzni, remélem jövőre ez többször is emgadatik. Gratulálok a többieknek és köszönöm a csatákat!”

 

 


 

 

II. kategória

 

A legkiélezettebb csata a bajnoki címért a kettes kategóriában zajlott, hiszen az éllovas, Halász Péternek mindössze 4 pontos volt az előnye a második helyen álló Vincze Andráshoz képest. Izgalmas bajnoki hajrához izgalmas rajtrács dukál, ami az időmérő végén teljesült is: leggyorsabbnak Vincze András bizonyult, akit Halász Péter követett a második rajthelyről, ha pedig így érnek célba, akkor András 1 ponttal nyeri a bajnokságot, így Péternek mindenképpen arra kellett törekednie, hogy megelőzze riválisát. A második sorból Neudert Norbert és Porcs-Makkay Ákos várhatták a rajtjelzést, majd Kollár Attila, Bleszák Tibor, Fehér Tamás, Miklósi Tibor, Kacskovics Krisztián, Tóth Péter, Katona Kristóf Győző és Diószegi Szabolcs következtek az „A” döntő rajtrácsán. A kategória „B” döntőjéből Pece Norbert és Tasnádi Gábor indulhattak.

012_2A verseny egy hibátlan rajttal vette kezdetét, de már az első körben egy kisebb tülekedés alakult ki a pálya kinti részén, ahol Fehér Tamás szorult a gumifalba, miközben Miklósi Tibor előzte őt – visszaesve ezzel a 11. helyre. A következő helycserét már a mezőny élén láthattuk, ekkor Neudert Norbert előzte meg a bajnoki éllovas, Halász Pétert és vette üldözőbe Vincze Andrást. A dolog pikantériája az, ha így marad az állás, akkor Vincze András továbbra is bajnok, azonban ha Neudert Norbertnek sikerült Andrást is maga mögé utasítania, akkor Halász Péter lesz a bajnoki cím tulajdonosa. Mindezek függvényében egy rendkívül izgalmas csata bontakozott ki az élen. Szinte ugyanabban a pillanatban, ahogy Norbert átvette a második helyet, kicsivel hátrébb Bleszák Tibor került hátrányba és szorult a gumifalba, ahogy Miklósi Tibor megelőzte őt. Bleszák a gumifalon történt megtorpanás után az utolsó előtti helyre esett vissza. A verseny feléhez közeledve Fehér Tamásnak sikerült megelőznie az előtte haladó Tóth Pétert, az előzés azonban nem tartott ki a verseny végéig, hiszen az utolsó körökben Tóthnak sikerült visszatámadnia és megelőznie Fehért. A verseny utolsó szakaszában elsősorban a Kollár Attila által felvezetett vonatban voltak mozgolódások, de helycserére nem került sor, miközben a harmadik helyen Porcs-Makkay Ákos került előzési közelségbe Halász Péter mögött, de végül itt sem változott a sorrend. A futamot végül Vincze András nyerte, akit Neudert Norbert kísért át a célvonalon, a dobogó harmadik fokára pedig Halász Péter állhatott fel. A befutó további sorrendje: Porcs-Makkay Ákos (4), Horváth Norbert (5), Kollár Attila (6), Miklósi Tibor (7), Kacskovics Krisztián (8), Tóth Péter (9), Fehér Tamás (10), Katona Kristóf Győző (11), Diószegi Szabolcs (12) és Bleszák Tibor (13). A kategória „B” döntőjében végül nem történt helycsere, így azt Pece Norbert (14) nyerte, Tasnádi Gábor (15) előtt. A versenyben futott leggyorsabb kört Neudert Norbert jegyezte a 12-es géppel, ideje 40,859 lett.

A fenti eredmények tükrében, a kategória bajnokságát végül Vincze András nyerte, aki így öt ponttal előzi meg a második helyre visszaeső Halász Pétert. A kategória bronzérmese Porcs-Makkay Ákos lett, akit Balogh István, Klenovszki András és Neudert Norbert követnek a 4., 5. és 6. pozíciókban. Az elért eredményekhez mindenkinek gratulálunk!

 

Nyilatkozatok

 

012_2_topVincze András (1. hely):

„Mit is mondhatnék? Leírhatatlanul boldog vagyok az eredmény miatt, de elsősorban annak örülök, hogy sikerült túllépnem önmagamon és valóra váltottam azt, amit célul tűztem ki magamnak: tudtam, ahhoz, hogy bajnok legyek, az utolsó futamokat meg kell nyernem, de akkor sincs garancia arra, hogy az én nevem áll majd a ponttáblázat legtetején. A sors végül úgy hozta, hogy ez sikerült, aminek nagyon örülök, de ami ennél is fontosabb, hogy gratulálok Petinek, aki egész évben remekül teljesített! Kicsit magáról, a futamról: a szabadedzéseken ráéreztem a pályára, jó időket sikerült futnom az összes olyan géppel, amivel pályára gurultam –ez némi bizakodásra adott okot, de azt is láttam, hogy Peti is nagyon jó időket megy. Az időmérőn végül az utolsó körömre sikerült ráéreznem, ha jól rémlik, nem vétettem hibát (ellentétben az előző 4 körrel, ahol kisebb-nagyobb bakik be-be csúsztak), amivel végül betaláltam a pole-ba. Innentől már csak meg kellett őrizni ezt, és bár Neudert Norbi nagyon a nyomomban volt, végül sikerült elsőként meglátnom a kockászászlót. Gratulálok Norbinak és Petinek a második valamint harmadik helyhez, a fair küzdelmet pedig külön köszönöm!”

Neudert Norbert (2. hely):

„2010. július: az az időpont amikor először ültem gokartban -a mi amúgy 2007 és Silverkart – és pont ezen a pályán, Karl Gabi gokartiskolájában. Közel ezer kört mentem a pályán, ami nem hátrány, hiába változott a nyomvonal. A versenyen nem volt más célom, mint Tibi és Tomi előtt végezni, ezzel meglenne év végén a 6. pozició. Nem fűztem nagy reményeket a futamhoz, mert az eddigi szezonomból indultam ki, ami valljuk be eléggé szenvedős és eredménytelen volt. Összesen 2 db szabadedzést mentem, ennek ellenére nagyon tetszett a pálya és jó időket mentem, ezáltal megnőtt az önbizalmam az időmérőre. 8.-ként időmérőztem és bár 3. lettem, picit csalódott voltam, mert az 5 körből 2 körön is el kellett vennem a gázt a lassabban haladó elvtársak miatt. Sebaj, így legalább nem rajtam dől el a bajnokság – gondoltam akkor. Megkértem Rékát, hogy húzzon nekem gépet, mert az én kezem megvan átkozva. Belement és hát nem az egyik legjobb gépet húzta? De. A futamon bevetettem újdonsült rajttechnikámat, ami tökre nem vált be. Már rögtön az első körökben támadni tudtam Petit és miután a pályára befeléjövet megcsúszott és még a falat is megpuszilta, befértem mellé és megelőztem. Ezzel tulajdonképpen a két bajnoki éllovas közé kerültem és az én kezemben volt a bajnoki cím sorsa. Tulajdonképpen a futam hátralévő részében támadtam Andrist, aki nagyon jól védekezett és csak az utolsó körben lett volna rá lehetőségem megelőzni, de ezt kockázatosnak ítéltem meg abban a pillanatban, ezért visszasoroltam mögé és mögötte értem célba. Gratulálok mindenkinek, főleg Andrisnak és Petinek, akik egész évben kiválóan versenyeztek és sajnálom, hogy végül én vettem el Petitől az utolsó bajnoki esélyeit. Peace”

Halász Péter (3. hely):

„Mit is írhatnék egy ilyen verseny után? Az időmérőn Andrissal megszereztük az első két helyet, így joggal várhattunk jó és izgalmas versenyt. A verseny elején Norbi megelőzött, de tudtam, hogy az övé a leggyorsabb gokart, így abban bíztam, hogy Andrist is megelőzi. Végig a nyomában volt, de sajnos (:D) túl jól védekezett, így megérdemelten nyerte meg a bajnokságot! GRATULÁLOK!”

 


 

 

III. kategória

 

A hármas kategória bajnoki címére legnagyobb eséllyel pályázó Porcs-Makkay Ákos futotta meg a legjobb időt a kvalifikáció során, 11 ezreddel előzve meg Vincze Andrást, aki így Ákos és fő riválisa, a harmadik helyet megszerző Kocsi Viktor közé ékelődött be. Ahhoz, hogy Viktornak esélye legyen a bajnoki cím megszerzésére, mindenképp győzelmet kell szereznie, így ebben a kategóriában is joggal várhattunk izgalmas versenyt. A negyedik legjobb időt Szegő Gábor gokartozta, akit Molnár Tibor, Virágh László, Tóth Péter, Fóth Barnabás, Kassay Sándor, Riba Gábor és Erős Gábor követtek.

012_3Minden bizonnyal nem a legizgalmasabb versenyek egyikeként fog bevonulni a történelembe a 3-as kategória versenye, már ami az előzések számát illeti, hiszen a problémamentes rajttal induló versenyen 0 helycserét láthattunk. Ennek ellenére az élen zajló harcok, a szinte körről körre változó erőviszonyok, és nem mellesleg a verseny második felében, az egyre erősödő eső alapvetően egy izgalmas összecsapást eredményezett. Az egyre csúszósabb kinti pályarész sokakat megtréfált féktávon, illetve kigyorsításon, de olyan hibát, mely pozícióba került volna, senki sem vétett. Porcs-Makkay Ákos és Vincze András között folyamatosan változott a különbség, miközben Kocsi Viktor igyekezett minél közelebb kerülni Vinczéhez, hiszen ahhoz, hogy megnyerhesse a bajnokságot, mindenképp arra volt szüksége, hogy megnyerje a futamot. Mögöttük Szegő Gábor védte hősiesen 4. helyét a nagy elánnal érkező Molnár Tiborral szemben, aki hiába próbált fogást találni versenytársán, végül kénytelen volt megelégedni az 5. hellyel. Hiába tehát az izgalmas összeállítású rajtrács, a technikás pálya, az égi áldás, a hármas kategória mezőnye egy rendkívül érett és kiegyensúlyozott versenyzést bemutatva, végül ugyanabban a sorrendben haladt át a célvonalon, ahogy elindult. A futamot tehát Porcs-Makkay Ákos nyerte, akit Vincze András és Kocsi Viktor követtek a második és harmadik helyen. A befutó további sorrendje: Szegő Gábor (4), Molnár Tibor (5), Virágh László (6), Tóth Péter (7), Fóth Barnabás (8), Kassay Sándor (9), Riba Gábor (10) és Erős Gábor (11). A verseny leggyorsabb körét Vincze András futotta meg a 6-os géppel, ideje 41,398 lett.

Porcs-Makkay Ákos ezzel a győzelemmel tovább növelte előnyét a bajnokságban, mellyel hivatalosan is a hármas kategória bajnokává lépett elő, amihez ezúton is gratulálunk! Kocsi Viktor 177 ponttal a bajnoki ezüstöt szerezte meg, míg a dobogó harmadik fokára Nagy Koppány állhat fel a januárban megrendezésre kerülő díjátadón. Az összetett negyedik helyet Vincze András szerezte meg, az ötödik és hatodik helyeken pedig Molnár Tibor és Balogh István osztoznak. Az elért eredményekhez mindenkinek gratulálunk!

 

Nyilatkozatok

 

012_3_topVincze András (2. hely):

„Összességében elégedett vagyok a teljesítményemmel (ritkán fordul ilyesmi elő 🙂 ). A 6-os gép nagyon jól muzsikált, talán előzési helyzetbe is kerülhettem volna, de meggondolatlan, rizikós manőverekbe nem akartam belemenni, kockára téve Ákos győzelmét, valamint a saját helyezésemet, ami tökéletes volt ahhoz, hogy a 7. helyről a 4. helyig jöjjek fel a bajnokságban. Gratulálok Ákosnak a bajnoki címhez, valamint a futamgyőzelemhez, Viktornak a harmadik helyhez és mindenkinek, aki eljött és megmérettette magát az utolsó futamon. Kalandos év volt.”

 


 

 

IV. kategória

 

A négyes kategóriában a már bajnok, Kocsi Viktor bizonyult a leggyorsabbnak és magabiztos előnnyel zsebelte be a pole pozíciót Rozvadszky Csaba előtt. Második sorból Nagy Dániel és Márton Balázs várhatták a verseny megkezdését, majd Neudert Károly, Murvai Tamás, Schmickl András, Kádas Zsolt és Domonkos Ervin következtek a kilencfős rajtrácson.

012_4Hibátlan rajttal vette kezdetét a 4-es kategória idei utolsó futama, és már az első körökben helycsere történt, amikor Schmickl András veszített pozíciót Kádas Zsolttal szemben. Miközben Kocsi Viktor fölénye egy pillanatra sem került veszélybe, addig Nagy Dániel indult támadásba Rozvadszky Csaba ellen, hogy megszerezze a dobogó második fokát. Kettejük csatájának eredményeként először Márton Balázs, majd Neudert Károly is lőtávolságon belülre ért, így sejteni lehetett, hogy a futam végéig változni fog a sorrend. A soron következő előzés azonban nem itt történt, hanem a vonat mögött, ahol Kádas Zsolt tudta megfogni Murvai Tamást és jött fel az 5. helyre. A verseny feléhez közeledve Márton Balázs próbált előzési helyzetbe kerülni Nagy Dániel mögött, ezzel azonban beengedte maga mellé Neudert Károlyt, aki egy határozott mozdulattal utasította maga mögé versenyzőtársát. Az előzés eredményeként Balázs lesodródott az ívről, és a gumifalon visszalassulva további helyet veszített Kádas Zsolttal szemben, mely helycsere csupán néhány körig tartott és Balázs visszaszerezte pozícióját. A futam második felében Nagy Dániel megkísérelt egy támadást Rozvadszky Csaba ellen, amely azonban balul sült el, és a gumifalon megtorpanó Danit, végül Neudert Károly előzte meg. A verseny utolsó körei sem mellőzték az izgalmakat, hiszen Kádas Zsolt tudott bebújni Márton Balázs mellé, aki ettől akkora lendületet veszített, hogy még Murvai Tamás is elment mellette. Az izgalmakból teljes egészében kimaradva, a versenyt mindvégig dominálva, a 4-es kategória megmérettetését végül a már bajnok, Kocsi Viktor nyerte. A dobogó második fokára a pozíciójához foggal-körömmel ragaszkodó Rozvadszky Csaba állhatott fel, míg a bronz fokozatot az 5. helyről induló Neudert Károly kaparintotta meg. A befutó további sorrendje: Nagy Dániel (4), Kádas Zsolt (5), Murvai Tamás (6), Márton Balázs (7), Schmickl András (8) és Domonkos Ervin (9). Hibátlan hétvégét teljesítve a 4-es kategóriában, a pole és futamgyőzelem mellé Kocsi Viktor bezsebelte a versenyben futott leggyorsabb kört is, melyet a 10-es gokarttal teljesített és ideje 41,647 lett.

A kategóriában a bajnok kiléte már az előző futamon eldőlt, a szezonzáróval azonban pont kerül az év végi díjazottak sorrendjére is: Nagy Koppány a második helyen zárta az idei évet, mögötte, a dobogó harmadik fokát pedig Porcs-Makkay Ákos tudhatja magáénak. Kádas Zsolt az összetett negyedik pozícióig lépdelt feljebb, az ötödik és hatodik helyeken pedig Balogh István és Rozvadszky Csaba végeztek – érdekesség, hogy mind Zsolt, mind István 120 pontot szereztek, ám eldobás nélkül Zsolt volt előkelőbb helyzetben, Csaba pedig mindössze 1 ponttal maradt el a kettejüktől.

 

Nyilatkozatok

 

012_4_topNeudert Károly (3. hely):

„Remek futam volt, mert a köztudottan “nehéz előzni” pályák közé tartozik a Hungarokart! 5. helyről rajtoltam és 2 helyet is sikerült előrébb jönnöm. Mindkét előzésnél olyan helyen, ahol előzetesen nem is gondoltam hogy szabályosan lehetséges előzni.

Ha maradt volna még pár perc hátra, akkor talán a 2. hely is elérhető lett volna, de Csabi remekül védekezett. Jó volt a pálya, a gép – élvezetes verseny volt.”

 


 

 

A Hungarokart Gokart Center méltó helyszínéül szolgált ennek a fordulatokkal teli 2013-as évad befejezésének, mely egyben az új, Sodi GT4-es géppark első éve is volt. Utoljára 2007-ben és 2008-ban fordult elő, hogy minden kategória más és más bajnokkal rendelkezett, ekkor azonban még a lányoknak nem volt külön kategória, így nyugodtan mondhatjuk, hogy több szempontból is egyedülállóra sikerült a 2013-as szezon. A 2014-es év megkezdése előtt még vár ránk legalább két Winter Cup verseny – melynek első fordulójára már lehet jelentkezni  -, valamint a díjátadó és a bajnokok tornája, mely várhatóan január első heteiben kerül megrendezésre.

 

Szerző: Vincze András

Author: