HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK

OAGB 2010/10. futam – Csömör


A csömöri Kartfarm adott otthont az Országos Amatőr Gokart Bajnokság soron következő futamának fordított, az óra mutató járásával megegyező irányban. Ezúttal a pályán lévő, lassítók kialakítására alkalmas részek nem kaptak szerepet, azonban a szervezőknek komoly fejtörést okozott a versenyzők talán kicsit túlzott keménysége.

Az 1. kategóriában a pole-t Szetei Gergő szerezte meg, azonban a 2. Lencsés Bálint mindössze 67,
a 3. Dömötör Patrik is pusztán 72 ezreddel volt lemaradva. A bajnokságban eddig 3. helyen álló
Gere Tomi lett a 4. 184 ezredre a pole-tól. A rajt simán lezajlott, és Szete a nap talán leggyorsabb gépével folyamatosan húzott el az őt követő bolytól. A 2-3-4. helyen állók kitartóan püfölték egymást, mögöttük kicsit lemaradva az 5. és 6. helyen, majd végül a 7-8-9. helyen is vas a vason közlekedtek a legkönnyebb kategória pilótái. Aztán kis átrendeződés a 3-4. helyen, Gere Tomi veszi át Lencsés Bálint üldözését. Közben Garamvölgyi Niki a kezdeti lassabb tempó után kezd felzárkózni és folyamatosan lép előre a 6., majd az 5. helyre, és nemsokkal később már ott lohol a 2-3-4. nyakán. Ez a sorrend azonban már a verseny végéig nem változik. A futamot Szete nyeri kört adva a mezőny végének, a 2. Lencsés Bálint, 3. Gere Tomi, 4. Dömötör Patrik, 5. Garamvölgyi Niki lett. A 6. helyen egy másik hölgy Hagyáné Kriszti, majd Gyuris Gábor, a 8-9. helyen több oda-vissza előzés után Turóczi Péter és K.ZS.M.

A 2. kategória időmérőjét az idén 50%-nyi futamot teljesítő Reich Balázs nyerte, őt követte Riba Krisztián, majd Szetei Gergő és a 4. helyen végzett Vörös Orsi is belül volt a 0,1 mp-en. Szóval itt is szoros. Sima rajt után Riba Krisztián az első kör végére átveszi a vezetést Balázstól, és pillanatok alatt lélegzetvételnyi előnyhöz jut. Itt is több csoportra szakad a mezőny, de a 6. géppel Szántó Tomi a célegyenes végi féktávnál egy, majd még egy pozíciót tör előre és elkezdi a 4. helyen kissé leszakadt Vörös Orsi üldözését. Pár körrel később a 6. gépnek és vezetési tudásának köszönhető már újabb skalpjának begyűjtésére készül és aztán a kedvenc előzési pontjánál átveszi a 4. helyet. Újabb pár kör telik el és már egymás mögött a 2-3-4. A dombon felfelé Szetei Gergő megtámadja Reich Balázst, de a csata hevében a nevető harmadikként érkező Szántó Tomi mindkettejüknek elmegy ezzel átvéve a 2., Gergő pedig a 3. helyet. 11 körrel a vége előtt Tomi utoléri Riba Krisztián, de úgy tűnik az elől lévő magasabb fokozatba kapcsol és Tominak nem sikerül már
elég közel kerülni. Riba Krisztián megnyeri a kategóriát, majd Szántó Tomi, Szete és Balázs következik. Vörös Orsi a végére visszacsúszik a 6. helyre, míg az őt megelőző Molnár Tibor lett az 5. Őket Turóczi Máté, Boldizs Bence, Molnár György és Szetei Ernő követi a 7-8-9-10. helyen.

A 3. kategóriában az OAGB idei első futamát teljesítő Fényes Tibor – aki egyébként HCK 2., 3., és 4. kategóriájában is a 3. helyen áll – elhalászta az első rajtkockát az 53 ezreddel második Riba Krisztiántól. Őket Csáki Zoli, Topor Kálmán és Bencze Tünde követte, majd 6. helyen e cikk írója végzett, akinél valami UFO tevékenységnek köszönhetően soha nem mért a jeladó, pedig kétszer is megismételte időmérő köreit. Szóval rajt simán. Szögezzük le nemcsak Szántó Tominak, de Riba Krisztiánnak is van kedvenc előzési pontja, a célegyenesre fordító, a pálya leggyorsabb jobb kanyarja. A 2. és a 3. kategóriában is itt veszi át az első helyet, ezúttal Fényes Tibitől. Aztán Csáki Zoli is megérkezik és Ő is belső ívre helyezkedve és a jobb pozíciót kihasználva bebújik és megszerzi a 2. helyet. Az első kettő elszakad, majd egy hármas és egy négyes csoport következik. Csáki utoléri és kőkeményen támadja Ribát, mely csatát kihasználva Fényes Tibi egyre lopakodik közelebb rájuk. A hátsó négyesből az első három sem kíméli egymást, folyamatosan cserélgetik a pozíciókat, míg Pribilinszki Zoli (ahogy Ő fogalmazott) páholyból várja, hátha Ő lehet „a nevető 4.” Később a negyedik pozícióban autózó Topor Kálmán is utoléri az első hármast, majd pár kör múlva Bencze Tündi is megérkezik. Megy az adok kapok az első helyért, de mivel én is az „életemért küzdök” az 5-6-7. helyen, csak azt látom, hogy Csáki visszaesik az 5. pozícióba, de nem csügged és elkezdi a felzárkózást. Talán túl sok körön át tartó kísérletezés után, de sikerül nekem is egy gyors pozícióváltással bebújnom Vörös Imre mellé a célegyenes végi féktávon a belső ívre és végre a 6. géppel én is megkezdhetem a felzárkózást a 6. helyen. Az utolsó körökre is maradt még elég akció. Néhány vitás szituáció miatt csak később alakul ki a végeredmény, első tehát Riba Krisztián lett, majd Fényes Tibi, aztán Bencze Tünde, őt Csáki, Topor Kálmán, JCS (aszerző) követte. A 7-8-9. helyen Pribli, Attys és Vörös Imre végzett.

A legszorosabb időmérőt hozta a 4. kategória, ahol a 2. mindössze egy, a 3. pedig öt ezred másodperccel maradt le a pole-tól, sorrendben Fényes Tibi, Csáki Zoli, Somogyi Tamás, aztán Nyuka Gábor, Topor Kálmán és Attys következett a 4-5-6. helyen. Fényes Tibinek a rajtot követően sikerül kissé meglógnia, majd őt követte egy hármas boly, aztán Attys és egy négyes, amiben Pribli még a rajtnál egy pozíciót jött előre, sajnos az én megelőzésemmel. Mi hárman – Pribli, Vörös Imre és e cikk szerzője név szerint Juhász Csaba) – komolyan kezdtük egymást osztani, így aztán kissé lemaradni, az előttünk lévők viszont kezdtek felzárkózni a 2-3-4. mögé. Hol nőt, hol csökkent a távolság a 2. és 10. között. A túlságosan nagy hévnek hála a box utáni jobbos kanyarban sikerült Imrét letolnom az ívről, akinek ezzel telt be a pohár és egy lassú kör után ki is állt a versenyből. Némi átrendeződés maradt még a végére, de rajt-cél győzelemmel első Fényes Tibi lett, Csáki hozta az időmérőn elért 2. helyet, a 3-4-en helycserével Nyuka Gábor és Somogyi Tamás végzett. Kálmán megtartotta az 5., míg Attys a 6. helyet. A futamon a legtöbb pozíciót előre lépő Pribilinszki Zoltán lett a 7., majd JCS, Kocsi Zsolt, és Vörös Imre.

Szerző: Juhász Csaba

Author: