HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK
OAGB 4. futam – Kőbánya Ring rev.

OAGB 4. futam – Kőbánya Ring rev.

Negyedik állomásához érkezett az MNASZ Országos Amatőr Gokart Bajnokság mezőnye, melynek a Kőbánya Ring adott otthont, Budapest XVIII. kerületében, a Hangár utcában. Az egykori Kesjár pálya élvezetes és dinamikus vonalvezetése kitűnő versenyeket eredményezett az április 28-i vasárnapon, ahol a versenyzőket egy kellemesen napos, meleg, ugyanakkor kissé szeles időjárás fogadta. Az összesen 5 kategóriát felvonultató negyedik fordulóban történteket a lenti sorokban találhatjátok.

 

I-es kategória

 

Antal Dávid pályafutása első OAGB-s pole pozícióját ünnepelhette a kvalifikációt követően, hiszen a 10 fős 1-es kategóriában ő bizonyult a leggyorsabbnak, és 87 ezreddel előzte meg a második helyről induló Fühl Zoltánt. Gyuris Gábor a harmadik legjobb időt futotta meg, akit Gaál Zsófia követett a második sor külső ívéről. A harmadik sorból Báldi Gergő és Szetei Gergely, a negyedikből Naményi Gergely és Csuti Zoltán, az ötödikből pedig Szabó Martin és Bencze Tünde várták a kockás zászló felcsapását.

20130428_hangar_oagb_542_stdBencze Tünde kapta el a legjobban a rajtot és a gyors jobbos kanyarban megelőzte az előle rajtoló Szabó Martint. Az egyes kanyarban Csuti Zoltán próbálta megelőzni Naményi Gergelyt, de a túl kemény féktáv miatt a gokartja megcsúszott, és egy pillanatra megakadva a gumifalban, két helyet veszítve, a mezőny végén találta magát. A következő kör elején, Báldi Gergő próbált bebújni Gaál Zsófia mellé, ugyancsak az egyes kanyarban, de Zsófia tartotta a pozícióját, ezzel azonban még inkább magára húzta az őt szorosan követő Szetei Gergelyt. Zsófiának nem volt könnyű dolga, hiszen a mögötte érkezők szinte közrefogták, végül a pálya belső részéről kivezető bal-jobb kombináció végén Báldi Gergő sikeresen fért be mellé, és vette át a negyedik helyet. A következő kör kezdetén Szabó Martin esett be féktávon Naményi Gergely mellé az egyes kanyarban, majd együtt fordulva, Gergelynek nem maradt helye és a pálya poros ívén megcsúszott, így az őt követő Csuti Zoltán került előnyös helyzetbe. Csuti a kettes kanyarban, külső íven próbált elmenni Gergely mellett, de a kijáraton nem maradt helye, ezért kénytelen volt „terepgokart üzemmódra” váltani, de végül sikerült visszajönnie a pályára és folytatni a versenyzést. Miközben a mezőny közepén és a végén izgalmas és kiélezett csaták zajlottak, addig az élen haladók sem unatkoztak, hiszen Fühl Zoltán körről körre tette próbára az élen haladó Antal Dávid védelmét, mögöttük pedig egy picit lemaradva Gyuris Gábor robogott a harmadik helyen, aki kettejük csatájának köszönhetően, folyamatosan lopta a távolságot, miközben apránként Báldi Gergő is megkezdte a felzárkózást. Az idillikus vonatozás csupán két körig tartott, majd a második perc elején Szetei Gergely próbált elmenni Gaál Zsófia mellett, de az egyes kanyarban indított támadás nem járt sikerrel, és a Gergely megtorpanására reagáló Bencze Tünde mellé megérkezett Szabó Martin, aki szemmel láthatóan szerette volna visszavenni a rajt során elvesztett pozícióját. A pálya belső szakaszán történő, akciófilmekbe illő adok-kapokból végül Naményi Gergely jött ki a legjobban, hiszen két helyet javítva, feljött Bencze Tünde mögé, aki megőrizte pozícióját, Szabó Martin pedig visszaesett az utolsó helyre. A következő körökben is az iménti négyesé volt a főszerep, de az élen Antal Dávid és Fühl Zoltán, Gyuris Gábor és Báldi Gergő, valamint Gaál Zsófia és Szetei Gergely duettek csatái is kellő izgalmat biztosítottak a nézőknek és a versenyzőknek egyaránt. Az első komolyabb próbálkozást Szetei Gergelytől láthattuk, aki a pálya belső részéről kivezető, utolsó kanyar kijáratán tudott szűk íven elfordul Gaál Zsófia mellett, majd a hosszú egyenesben befejezte a megkezdett előzést és egy hellyel feljebb lépett. Zsófia az ellentámadás helyett kénytelen volt a mögötte érkező Bencze Tündére összpontosítani, hiszen Tünde azonnal keresni kezdte azokat a pontokat, ahol megelőzhetné Zsófiát. Ezalatt Szabó Martin és Csuti Zoltán között alakult ki egy több körön át tartó, oda-vissza játszódó macska-egér játék. Az elkövetkezendő körökben Bencze Tünde próbálta maga mögé utasítani Gaál Zsófiát, de Zsófia állta a sarat és sikeresen tartotta maga mögött Tündét, miközben Naményi Gergely őket árnyékként követve, első sorból nézhette kettejük párharcát. A verseny hetedik percében, a Báldi Gergőre felzárkózó Szetei Gergely nagyon taktikusan, az első kanyarban a külső ívet választva fordult el Báldi mellett, így a kettes kanyar bejáratán már övé lett a belső ív és ezzel sikeresen előzte meg Gergőt, hogy aztán megkezdhesse Gyuris Gábor becserkészését.

A verseny hátralévő részében az élen láthattunk remek csatát Antal Dávid és Fühl Zoltán között a győzelemért, miközben a harmadik helyen haladó Gyuris Gábornak, Szetei Gergelyt és Báldi Gergőt kellett maga mögött tartania, akikhez az utolsó körökre Gaál Zsófia is csatlakozott. Naményi Gergely több körön keresztül kitartóan támadta Bencze Tündét, mely végül sikerrel járt és Gergely egy hellyel feljebb lépett. A kockás zászló belengetéséig újabb helycserére azonban már nem került sor, így a versenyt – pályafutása során először – Antal Dávid nyerte, akit Fühl Zoltán kísért be a célba, a dobogó harmadik fokát pedig Gyuris Gábor foglalhatta el. A befutó további sorrendje: Szetei Gergely (4), Báldi Gergő (5), Gaál Zsófia (6), Naményi Gergely (7), Bencze Tünde (8), Csuti Zoltán (9) és Szabó Martin (10). A versenyben futott leggyorsabb kör Báldi Gergő neve mellé került, melyet az 1-es gokarttal teljesített, és ideje 28,776 lett. Antal Dávid a mostani győzelmével átvette az I-es kategória bajnokságának a vezetését és 72 megszerzett ponttal áll a tabella élén. Gyuris Gábor 65 ponttal a második helyen áll, akit a címvédő Szetei Gergely követ, 1 pontos lemaradással Gáborhoz képest. Fühl Zoltán a negyedik helyet foglalja el a bajnoki pontversenyben, 62 ponttal a neve mellett, majd Báldi Gergő és Naményi Gergely következnek, 52 illetve 47 egységgel.

 

Dobogósok, nyilatkozatok

 

20130428_hangar_oagb_782_std1. helyezett – Antal Dávid

“Első győzelem. Tömören erről szólt ez a futam. Reggel jól ébredtem és tudtam, hogy ezt most meg kell nyernem. Viszont a szabadedzések alatt nem úgy nézett ki, hogy ez most meglehet, sokszor szórtam, és a legjobb köreim se voltak olyan jók. Azért az utolsó szabadedzésre sikerült összeszednem magam, az jól sikerült. Az időmérő 87 ezredes előnyt hozott. Furcsa volt úgy rajtolni, hogy senki nem volt előttem de tetszett. Tudtam előre, hogy egész futamos védekezés lesz, ami be is következett. Zoli egész futamon mögöttem volt, és egy-két alkalommal mellém is került, de előzni nem tudott. Nagyon örülök az első győzelmemnek, most a Hungaroringi első kettő helyet cserélt. Mikor átszeltem a célvonalat akkor már tudtam, hogy nem számít az hogy milyen sorrendbe jönnek be mögöttem a többiek, mert vezetni fogom a bajnokságot. A cél természetesen az, hogy ezt megőrizzem és újabb győzelmeket szerezzek. Gratulálok a többieknek!”

2. helyezett – Fühl Zoltán

 

3. helyezett – Gyuris Gábor

“Az időmérő egész tűrhető volt, bár nem volt hibátlan köröm de éreztem hogy az elejében lehetek. Ez most a 3. rajzhelyet jelentette.
A géphúzásnál hoztam a szokásos formámat és kihúztam a 7-es gépet aminek ráadásul ez volt az egyetlen futama. Nem volt egy rakéta, de rosszabbra számítottam.
A rajtnál nem volt gond. A futam első felében Báldi Gergő támadott végig, majd megérkezett Szete és ő kezdett el “gyepálni”. Mindketten maximálisan korrektül támadtak amit példa értékű. Összességében talán ha 10 kőrt tudtam íven menni, de végül meg lett a 3. hely. Gratulálok az Antal Dávid, Fühl Zoli duónak akik izgalmas csatát folytattak tőlünk távol az élen.
A bajnokság szoros, sok van még a szezonból. 4 futamból 3x dobogóra álltam és meglett az első futamgyőzelem is úgyhogy elégedett vagyok.”

 

 

II-es kategória

 

Összesen 9 versenyző választotta vasárnap az OAGB 2-es kategóriáját, kik közül Molnár György tudott a leggyorsabban körbeérni egy körön az időmérő során, megszerezve ezzel pályafutása első OAGB-s pole pozícióját. Mellőle, két százados hátránnyal Vitanov Tamás állhatott fel a második rajtkockára, akit Reich Balázs és Antal Dávid követtek a harmadik és negyedik rajthelyről. Szorosan alakult az időmérő, hiszen az ötödik helyről rajtoló Szántó Tamásnak is mindössze 95 ezredes volt a lemaradása, aki mellől a hatodik pozícióból Boldizs Bence indulhatott, majd Farkas Péter, Propszt Roland és Dévényi Zoltán következtek.

20130428_hangar_oagb_360_stdA kategória versenyére a fegyelmezett és kiegyensúlyozott versenyzés volt a jellemző, mely egy nagyon sima rajttal vette kezdetét. Természetesen ez nem jelentette azt, hogy nem történt előzés a versenyen, hiszen már rögtön, az első kanyarokat követően változás történt, mégpedig a mezőny végén: Farkas Péter gokartja csúszott meg féktávon, melyet végül Péter megfogott, de a mögötte érkező Propszt-Dévényi páros azonnal megkezdték a helyezkedéseket. Péter végül megvédte pozícióját, ugyanakkor Dévényi Zoltán sikeresen előzte meg Propszt Rolandot a pálya benti részén. Itt még természetesen nem ért véget kettejük, vagyis inkább hármójuk csatája, és 2 körrel később Propszt Roland az egyes kanyarban, féktávon sikeresen előzte vissza Zoltánt. Az első néhány körben szinte körről körre változtak az erőviszonyok és nehéz lett volna megjósolni, hogy melyek azok a pontok a pályán, ahol nagy csatára, vagy előzésre lehetne számítani. Ahogy haladtunk előre a versenyben, úgy kezdtek egyre jobban körvonalazódni a nagy csaták a pályán: az első körökben az élen haladó Molnár György tudott elszakadni a többiektől, azonban lassacskán, az őt támadókat maga mögött hagyó Vitanov Tamás kezdett felzárkózni Györgyre, izgalmas csatát elővetítve ezzel a dobogó legfelső fokáért. A harmadik helytől, egészen az utolsó helyig a mezőny lényegében majdhogynem teljesen egyben volt, és a legtöbb mozgolódás természetesen a mezőny végén történt, picivel előrébb a versenyzők szemmel láthatóan nem akartak belemenni meggondolatlan manőverekbe. A harmadik perc végéhez közeledve, ismét Propszt Roland került a figyelem középpontjába, hiszen ugyanott, ahol korábban Dévényi Zoltánt előzte, most Farkas Péter mellett sikerült elmennie. Péter ugyan még megpróbált egy ellentámadást a kettes kanyarban, de a kigyorsításon már nem volt meg a szükséges tempókülönbség, így Roland megőrizte a frissen szerzett pozíciót. Egy körrel később, ugyanúgy az 1-es kanyarban, Boldizs Bence próbálta maga mögé utasítani Szántó Tamást és bár a következő, kettes fordulóban egymás mellett voltak, végül Tamás megvédte helyezését és helycsere nem történt. Mögöttük azonban sikeres előzést láthattunk, amikor Dévényi Zoltán ment el Farkas Péter mellett, ugyancsak az egyes kanyarban, mely egyébként a hétvége legnépszerűbb előzési pontjának számított. A verseny ezen pontján, az élen haladó Molnár György tudta stabilizálni a közte és Vitanov Tamás közti, nagyjából egy gokartnyi távolságot, Reich Balázs pedig rohamléptekkel zárkózott fel Vitanovra, aki így kénytelen volt futni hagyni Molnárt és a védekezésre összpontosítani. Reich Balázs a felzárkózást követően azonnal megkezdte Vitanov Tamás támadását, de a kategória címvédője állta a sarat és tartotta második helyezését. A hetedik perc végénél a leglátványosabb csata azonban kétségtelenül Szántó Tamás mögött zajlott, akit Boldizs Bence támadott, miközben mögötte Propszt Roland és Dévényi Zoltán próbáltak pozícióba kerülni. Roland egy pillanatra be is nézett Bence mellé a pálya belső részén, de végül nem sikerült az előzés. A verseny feléhez közeledve, Propszt Roland hibázott az egyes kanyar kijáratán és a gumifalnak ütközve visszalassult, de az őt szorosan követő Dévényi Zoltán és az időközben rájuk felzárkózó Farkas Péter nem tudtak elmenni mellette, így helycsere nélkül folytatták a versenyzést. Eközben Antal Dávid érkezett meg Reich Balázsra, aminek valószínűleg Vitanov Tamás örülhetett a legjobban, hiszen így néhány kör alatt el tudott szakadni versenytársától és a saját tempóját autózva versenyezhetett tovább, hogy megpróbálja befogni az időközben jelentős előnyre szert tett Molnár Györgyöt. A verseny második felében elsősorban a Reich-Antal, Boldizs-Propszt, valamint a Dévényi-Farkas párosok szállították az izgalmakat, a 13. percben utóbbiból született előzés, amikor is Farkas Péter az egyes kanyarban visszaelőzte Dévényi Zoltánt. Zoltán nem hagyta, hogy Péter nagyon messze kerüljön tőle, és két körrel később, ugyanott előzte vissza Pétert, ahol Péter megelőzte őt.

A verseny leintéséig újabb helycserére már nem került sor, de a fent megismert párosok az utolsó körig biztosították a látnivalót és izgalmakat, a nézők és egymásra számára is. A futamot ennek megfelelően Molnár György nyerte, megszerezve ezzel első OAGB-s győzelmét, akit a címvédő Vitanov Tamás követett a dobogó második fokára, a harmadik helyet pedig Reich Balázs szerezte meg. A befutó további sorrendje: Antal Dávid (4), Szántó Tamás (5), Boldizs Bence (6), Propszt Roland (7), Dévényi Zoltán (8) és Farkas Péter (9). A verseny leggyorsabb körét Propszt Roland jegyezte az 1-es gokarttal, ideje 28,772 lett. Izgalmasan alakul a kategória bajnoksága, melyet továbbra is Boldizs Bence vezet, 69 megszerzett ponttal, őt Szántó Tamás követ, 58 egységgel, majd 4 pontos lemaradással Vitanov Tamás következik a harmadik helyen. A negyedik és ötödik helyen, 51 ponttal és pontegyenlőséggel Molnár György és Dévényi Zoltán állnak, a tabella hatodik helyét pedig a 48 pontos Antal Dávid foglalja el.

 

Dobogósok, nyilatkozatok

 

20130428_hangar_oagb_787_std1. helyezett – Molnár György

“Mióta megnyertem a bajnokságot HCK-ban, elég nehéz időszakot éltem át. Nem nagyon sikerültek az időmérőim, ezért a dobogót sem tudtam elérni sok-sok futamon keresztül. Minden erőmet összeszedve vágtam neki a Hangár utcai hétvégének és sikerült megfutnom a kettes kategória legjobb körét az időmérőn. Nem volt túl izmos gépem, de a célnak megfelelt. A verseny elején keményen nyomtam, majd a megfelelő távolság kiépítése után begurulhattam a célba az első helyen. Jó érzés volt azon a helyen állni, ahol a tavalyi évben nagyon sokat voltam. Idén keményebb erőfeszítés kell egy ilyen eredményhez, nem adják könnyen a dobogós helyeket, de állok a kihívás elé.”

2. helyezett – Vitanov Tamás

 

3. helyezett – Reich Balázs

“Végre beindult a szezonom. A szabadedzéseken gyorsan összeállt, hogy miben áll egy jó kör ezen a pályán, így a korábbi futamokhoz képest magabiztosabban vártam az időmérőt. Elhittem, hogy össze tudok rakni egy erős kört, és végül elmondhatom, hogy a szezonban először elégedetten szálltam ki a gokartból. Ugyan mindössze a harmadik helyre volt elég, de nüanszokon múlt a pole is. A 8-as gokarttal bizakodva álltam fel a rajtrácsra, hiszen ezen a pályán az előzés sem lehetetlen. A rajtnál a gép kicsit lusta volt, így ott nem tudtam helyet fogni, és eleinte inkább visszafelé kellett figyelnem, mert Dávid a 6-ossal nem volt lassú. Mire elszakadtam tőle, sajnos Vitanov Tomi már messze járt, ráadásul nem is lassították egymást Gyurival, de összeszedtem magam, és utolértem. Látszólag ugyan le tudtam szakítani Dávidot, de csak pár alkalmam volt arra, hogy megelőzzem Tomit, mert tudtam, hogy a védekező üzemmódban gyorsan utolérnek minket a többiek. Kb. 3 köröm volt, ezalatt minden létező helyen megpróbáltam megelőzni, de Tomi szokás szerint minden ívet levédett, csak átugrani lehetett volna. Ezalatt Dávid forgatókönyv szerint megérkezett, úgyhogy Tomitól érzékeny búcsút véve, rátértem az általa megrajzolt ívekre. Még egy ideig bíztam abban, hogy ezt az eszeveszett tempót Szántó Tomiék kihasználják, és leszedik a nyakamról Dávidot, de sajnos ők is egymással lehettek elfoglalva… Dávidra eléggé kellett figyelnem, hiszen a 6-os az egyenesben nagyon gyors, úgyhogy hiába tudtam kicsit lerázni a kanyarokban, a hátsó egyenesben mindig utolért. A verseny végéig ezt játszottuk, de sikerült megtartanom a dobogós helyemet, amellyel természetesen elégedett vagyok, végre sikerült olyan eredményt elérnem, amire képes vagyok. Gyurinak gratulálok az első győzelméhez, gondolom volt ideje élvezni a helyzetet a verseny közben:). Nekem is ez a célom, és a mai eredményem (beleértve a szabadedzéseket, időmérőt és a versenyt) egy jó kiindulási alap ennek eléréséhez.”

 

III-as kategória

 

Az összesen 8 indulót felvonultató, min 85 kg-osok kategóriájában Csáki Zoltán bizonyult a leggyorsabbnak és 45 ezreddel hódította el a pole pozíciót Lencsés Bálinttól, aki a második helyről, a pálya külső ívéről várhatta a verseny megkezdését. Pribilinszky Zoltán, Molnár Györggyel osztozott a rajtrács második során, majd Földvári Rudolf, Bernula István, Molnár Tibor és Cseh Gábor következtek.

20130428_hangar_oagb_763_stdIzgalmas verseny vette kezdetét, abban a pillanatban, ahogy Bauer Krisztián felcsapta a kockás zászlót és felbőgtek a 270cc-s Honda motorok a Kőbánya Ring aszfaltján. A problémamentes rajtot követően a mezőny hátsó részében kissé összetorlódtak a versenyzők az első kanyarra, a kakaskodásból Cseh Gábor jött ki a legjobban, aki feljött Földvári Rudolf mögé, Bernula István viszont a legrosszabbul, hiszen ő a mezőny végére került. Molnár Tibor szemmel láthatóan nem akart sokat időzni Cseh Gábor szélárnyékában, és a pálya belső részéről kivezető jobbos kanyarban, szűken benntartotta gokartját Cseh mellett, így az azt követő nyújtott jobbosban és célegyenesben már kedvezőbb helyzetben volt, így végül sikeresen előzte meg versenytársát. Egy körrel később, Bernula István is megérkezett Cseh Gáborra és az egyes kanyarban, egy nagyon kemény manőverrel bement Gábor mellé, a kijáraton egy pillanatra lesodródott, de végül megfogta a gokartját és megtartotta a frissen szerzett pozíciót. Ezalatt nem tudott elszakadni az élmezőny az üldöző bolytól, olyannyira nem, hogy körről körre kezdtek összerázódni, miközben Lencsés Bálint próbált helyet találni magának Csáki Zoltán mellett, de mindhiába, hiszen Zoltán folyamatosan, hiba nélkül zárta az íveket és tartotta vezető helyét. A verseny második percében, Molnár Tibor már Földvári Rudolffal csatázott és végül, a pálya hátsó részén, a nyújtott jobbosban sikeresen hajtott végre egy előzést, hogy aztán megkezdje a felzárkózást az előtte haladó négyes fogatra. A hatodik perchez közeledve, a mezőny jóformán egy egybefüggő vonatot alkotott, ahol nehéz lett volna megjósolni, hogy ki lesz az első, aki megpróbálkozik egy előzéssel, ugyanakkor az tisztán látszódott, hogy míg a mezőny elején inkább egy biztonsági autózást láthatunk, addig a mezőny végén sokkal intenzívebben mozogtak a versenyzők. Nem véletlen, hogy néhány körrel később itt történt az első helycsere is, ekkor az egyes kanyarban Földvári Rudolf próbált helyet találni magának Molnár Tibor mellett, de a nagy tempó miatt megcsúszott, és így az őt követő Bernula István, ellenállás nélkül tudott egy helyet feljebb lépni. Az élmezőnyben Pribilinszky Zoltán volt az, aki a legaktívabban támadta az előtte haladó Lencsés Bálintot, míg az őt követő Molnár György szemmel láthatóan a kivárásra játszott és arra figyelt, hogy a mögötte haladó Molnár Tibor mögötte is maradjon. A hetedik percben azonban Molnár Tibor sikeresen hajtott végre egy előzést György ellen, az egyes kanyarban, amikor külső ívről indulva, a kettes kanyarban már lényegesen kedvezőbb pozícióban fordult el és vette át a 4. helyet. A következő körökre némi nyugalom telepedett a pályára, mely mindössze annyit jelentett, hogy helycsere nem történt, de a versenyzők folyamatosan keresték azokat a pontokat, ahol a másik elé tudnának kerülni, közülük is elsősorban Molnár Tibor ostromolta egyre intenzívebben Pribilinszky Zoltánt. A tizenkettedik percben megpróbálta az egyes kanyarban kívülről körbeautózni Zoltánt, amit az őt követő Molnár György használt ki, és a pálya belső részén már Tibor előtt tudott elfordulni. Az előzés alaposan felkavarta az állóvizet, hiszen mögöttük, Földvári Rudolf is támadásba lendült és a pálya belső részéről kivezető kanyarkombináció végén, határozott mozdulatokkal előzte meg Bernula Istvánt. A hátralévő körökre sem hagyott alább a lendület, sőt, egyre intenzívebben kezdték támadni egymást a versenyzők. A tizenötödik perc felénél Bernula István előzte vissza Földvári Rudolfot, ugyanabban a kanyarban, ahol korábban Rudolf előzte meg Istvánt. Két körrel később, Lencsés Bálint nézett be Csáki Zoltán mellé a célegyenesben, külső íven, ezzel azonban védtelenül hagyta a pálya belső ívét, amin, az őt szorosan követő Pribilinszky Zoltán azonnal megpróbált bemenni. Eleinte úgy tűnt, hogy sikerül az előzést befejeznie, de a kettes kanyarban Lencsés megvédte helyezését, a külső ívre szoruló Pribilinszky Zoltán mellett pedig Molnár György is elment, aki ezzel feljebb lépett az átmeneti dobogó harmadik fokára. Az élmezőnyben zajló események hatására Földvári Rudolf került pozícióba Bernula István mögött, és bár átmenetileg megelőzte versenyzőtársát, a kör végén, az egyes kanyarban már nem tudta tartani pozícióját, ezért visszasorolt István mögé, és inkább arra figyelt, hogy nehogy megelőzze őt Cseh Gábor. Szemmel láthatóan inspiráló hatással volt a versenyzőkre a pillanat, amikor Bauer Krisztián bemutatta a három kört jelző táblát, Molnár Tiborra legalábbis egész biztosan, hiszen az egyes kanyarban, ellentmondást nem tűrve ment be Pribilinszky Zoltán mellé és jött fel a negyedik helyre. Zoltán nem hagyta annyiban, és a pálya belső részéről kivezető kanyarkombinációkban visszavette pozícióját Tibortól, akinek ezt követően Bernula Istvánra kellett odafigyelnie. Tibor két körrel később ismét támadásba lendült Zoltán ellen, ezúttal külső ívet választva az egyes kanyarban, de a kijáraton lesodródott és így Bernula István könnyedén ment el mellette.

Az utolsó körben már nem történt helycsere, így a versenyt a mindvégig hibátlanul védekező Csáki Zoltán nyerte, akit Lencsés Bálint és Molnár György követtek a dobogó második és harmadik fokán. A befutó további sorrendje: Pribilinszky Zoltán (4), Bernula István (5), Molnár Tibor (6), Földvári Rudolf (7) és Cseh Gábor (8). A versenyben futott leggyorsabb kör Bernula István neve mellé került, ezt a 6-os gokarttal teljesítette és ideje 29,031 lett. 4 futam, 4 futamgyőztes a kategóriában, a címvédő Lencsés Bálint azonban mind a négy futamon dobogón állt, így rendkívül magabiztosan, 81 ponttal és 12 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot. A második helyre Csáki Zoltán jött fel, akit az 56 pontos Molnár Tibor követ, majd 49 egységgel Molnár György következik. A kőbányai futamot kihagyó Vincze András az ötödik helyen áll, pontegyenlőséggel Pribilinszky Zoltánnal, mindketten 48 pontot szereztek az idei bajnokság futamai során.

 

Dobogósok, nyilatkozatok

 

20130428_hangar_oagb_795_std1. helyezett – Csáki Zoltán

“Nem éreztem túl jónak az időmérőm egyik körét se, mégis sikerült 29 alá menni. Mivel sikerült a poleból indulnom és nem akartam belekóstolni a Bálint trükkjeibe, ezért úgy mentem, hogy lehetőleg eszébe se jusson előzéssel próbálkozni. Egész futam alatt talán két kört mentem “normális” íven, hogy legalább legyen valami értelmes idő is a versenyen elért legjobb köröknél a nevem mellett. (mondjuk ez nem sikerült…)Bálint hamar visszazárkózott a lemaradás után én pedig nem kockáztattam. Jó kis verseny volt, gratula mindenkinek.”

2. helyezett – Lencsés Bálint

“Már nem is kell mondanom, hogy a szokásos 3 edzést letoltam reggel, semmi extra. Az időmérőt ismételten én kezdtem, mivel 12 pontos előnnyel érkeztem a szezon 4. versenyére.Chucky tudott csak elvern…i, 43 ezreddel tudott többet mint én, így az övé lett a pole, én második, Pribli pedig a 3., így Zoli szendóban várhattam a rajtot. Remek gépet húztam, de a rajtot elég pocsékul kaptam el. Chucky beállt a belsőkre és nem lehetett vele nagyon mit kezdeni, hiszen ment a vonat, mögöttem is voltak, így próbálkozni nem nagyon tudtam. Próbáltam Chuckyról lemaradni, hogy aztán majd megindulok és hagyok magamnak egy kis helyet a támadáshoz. Kicsit le is maradtunk Zoliról, de már pofátlanul lassú voltam így is. A gépem egyenesben jó volt, így az egyenes utáni tempós jobbosban próbáltam meg elmenni, persze külső íven. Nem volt meg az a tapadás, amit vártam, így Pribli beesett mellém belsőre, aztán külsőn tudtam maradni, így enyém volt a következő kanyar belső íve+ Molnár Gyuri is be tudott esni mögém, ezért ő hozta el most a 16 pontot!:) Zoli remekül védekezett, nem lehett vele mit csinálni, gratulálok neki, ezzel ő lett a szezon 4. futamán a 4. új futamgyőztes! Továbbra is vezetem a bajnokságot, ismételten 12 ponttal!
A csömöri KartFarm következik 05.19-én…már várom”

3. helyezett – Molnár György

“Ez a futam versenyzői szemszögből hihetetlen izgalmas és élvezhető volt, megkérdezhetjük erről akár Molnár Tibit is. Nem is mennék bele a részletekbe, inkább a futam videóját érdemes megnézni, ha valaki kíváncsi erre. Szerintem fair előzések számát tekintve rekordközeli futamunk volt. Örülök, hogy végre ebben a kategóriában is sikerült elérnem egy értékelhető eredményt. Igyekszem nem alábbhagyni a lendülettel.”

 

 

IV-es kategória

 

Hasonlóan a 3-as kategóriához, a 4-es kategóriában is 8-an mérettették meg magukat. A kategória időmérőjének a végén Topor Kálmán bizonyult a leggyorsabbnak és 4 ezreddel megelőzve a második helyre kvalifikáló Kovács Györgyöt, állhatott fel a rajtrács élére. Őket a második sorból Nyuka Gábor és Szatory József követték, majd Kocsi Zsolt, Somogyi Tamás, Csáki Zoltán és Németh Attila következtek.

20130428_hangar_oagb_493_stdAz összes kategória közül a 4-es kategóriában zajlott le a legsimábban a rajt és az azt követő 1-es kanyar teljesítése – egyedül Németh Attila nézett be egy pillanatra külső íven Csáki Zoltán mellé, de ez nem volt elég ahhoz, hogy tényleges veszélyt is jelentsen Zoltánra. Szokatlanul nyugodt versenyzésbe kezdtek a kategória résztvevői és bár több ponton is csatáztak, de igazán említésre méltó próbálkozás nem történt. Az ötödik percben azonban egy ígéretesnek tűnő, négyes csata kezdett kirajzolódni a pályán, Kocsi Zsolt, Somogyi Tamás, Csáki Zoltán és Németh Attila részvételével, miközben az élen Topor Kálmán védelmét tette próbára az őt árnyékként követő Kovács György, mögöttük pedig Nyuka Gáborral csatázott Szatory József. A hetedik perc felénél, a mezőny egy egybefüggő vonatot alkotott és számítani lehetett rá, hogy előbb-utóbb valahol egy komolyabb próbálkozásnak lehetünk tanúi. Nem is történt ezt másképp, hiszen Somogyi Tamásnak sikerült a célegyenesben Kocsi Zsolt mellé kerülnie, aki szemmel láthatóan nem vette észre a mellette érkező Tamást, és majdnem kiforgatta saját magát, ahogy megkezdte az egyes kanyarra történő fordulást. Végül azonban helycsere nem történt és a versenyzők folytatták a rendkívül látványos vonatozást a pályán. 5 körrel később, Somogyi Tamás ismét ugyanott lendült támadásba, ahol korábban is tette, az egyes kanyar bejáratán egy pillanatra összeértek Kocsi Zsolttal, végül a kijáraton Zsoltnak nem maradt helye és a gumifalba szorult, majd csak külső segítséggel, jelentős hátránnyal tudta folytatni a versenyzést. A verseny felét elhagyva, a mezőny továbbra is nagyon szorosan egyben volt, a legintenzívebben Somogyi Tamás próbált fogást találni az előtte haladó Szatory Józsefen, akinek a védelmét a tizenkettedik perc végéhez közeledve, a kettes kanyarban sikerült áttörnie. Józsefet ezután Csáki Zoltán vette támadás alá, aki a pálya belső részéről kivezető kanyarkombinációkban sikeresen előzte meg versenyzőtársát. Néhány kör megtétele után, ismét Csáki Zoltán került a figyelem középpontjába, amikor a tizennegyedik perc végén, egy kemény manőverrel beesett Somogyi Tamás mellé a 4-es kanyarban ás átvette tőle a 4. helyet. A kissé eseménytelenül lezajlott első félidő után, a verseny második felére egyáltalán nem lehetett panasz, hiszen a versenyzők egyre intenzívebben támadták egymást. Már csak 5 kör volt hátra a versenyből, amikor az egyes kanyarban Németh Attilának sikerült beférnie Szatory József mellé, de József az utána következő kanyarokban végül megvédte pozícióját. Két körrel később, Somogyi Tamás bújt be Csáki Zoltán mellé és előzte őt meg, majd Zoltánra, Szatory József is ráesett az egyes kanyar bejáratán, de itt végül helycsere nem történt. Németh Attila azonban kettejük kakaskodását kihasználva, végül a pálya belső részén sikeresen ment el Szatory József mellett.

A verseny utolsó körében sem kellett unatkoznunk, hiszen a 4-es kanyarban Csáki Zoltán talált helyet a belső íven, Somogyi Tamás mellett, és lépett eggyel feljebb, miközben mögöttük Szatory József érkezett meg Németh Attila mellé, akik jóformán kéz a kézben értek át a célvonalon, de végül Attila megvédte pozícióját. A hihetetlenül izgalmas utolsó kört követően, egy rendkívül szoros befutót láthattunk, és a versenyt végül Topor Kálmán nyerte, megszerezve ezzel idei első győzelmét. Kálmánt Kovács György kísérte át a célvonalon és foglalhatta el a dobogó második helyét, majd a címvédő Nyuka Gábor következett, aki a pódium bronz fokára állhatott fel. A befutó további sorrendje: Csáki Zoltán (4), Somogyi Tamás (5), Németh Attila (6), Szatory József (7) és Kocsi Zsolt (8). A verseny leggyorsabb köre Kovács György neve mellé került, ezt a 2-es gokarttal teljesítette és ideje 29,187 lett. A bajnokságban Kovács György 80 megszerzett ponttal áll a tabella élén, majd 10 pontos hátránnyal Csáki Zoltán következik, akit az 52 pontos Nyuka Gábor követ. Somogyi Tamás és Kocsi Zsolt 42-42 ponttal állnak a bajnokság negyedik és ötödik helyén, a hatodik helyet pedig a 36 pontos Topor Kálmán foglalja el.

 

Dobogósok, nyilatkozatok

 

20130428_hangar_oagb_802_std1. helyezett – Topor Kálmán

 

2. helyezett – Kovács György

“Gabáékkal kiegészülve egy nagyon erős mezőny jött össze újra a Hangár utcában, így motivációban nem is volt hiány nálam. Igyekeztem nagyon koncentrált és összeszedett időmérőt produkálni, ami elsőként kvalizva szerintem sikerült, mert egyedül Kálmántól kaptam ki 4 ezreddel ha jól emlékszem. A versenyen Kálmi igyekezett ellépni, de nem engedhettem, még akkor sem ha Gaba az elejétől lógott rajtam és nem hagyott levegőt. 🙂 Miután beértem Kálmit és egyértelművé vált h erősebb géppel rendelkezem, elkezdődött szépen a vonatozás. Mindenhol szűkre ment, mindent levédett. Beszúrással semmiképp nem akartam próbálkozni, nem szerettem volna semmilyen kockázatot vállalni. Amikor Gabát lefoglalták és pár gokartnyira eltávolodott tőlünk,  a nagyívű gyors jobbosban igyekeztem több alkalommal külsőről körbeautózni Kálmit, a box előtti lassú jobbosban már nem mertem továbbvinni mert féktávra mindig megérkezett már Gaba és ha külsőn gubancba keveredem, kegyetlenül kihasználta volna. Így maradt mindig a visszazárás Kálmán mögé és a “megy a gőzös megy a gőzös”-játék tovább. Még nagyon az elején vagyunk a szezonban ahhoz h elővegyem az agresszívabb stílust és ezzel bevállaljam hogy nem egyértelmű szituációkon elmenjen sok értékes pont, így csalódottan, de elfogadtam h másodikként kocogjak be. Remélem nem kell túl sokszor ilyen kompromisszumokat kötnöm magammal, mert nem lelkendezem érte. Gratulálok a mezőnynek, és Csömörön jöhet az újabb csata, amit már nagyon várok!”

3. helyezett – Nyuka Gábor

“Az időmérőt nem éreztem jónak,ezért meglepődtem,hogy egyáltalán 3. hely lett belőle 🙂 A szabadedzések alatt jobban mentem,de valahogy ez az 5 kör nem jött össze az időmérős géppel. A verseny nem volt túl izgalmas, mindenki védte a pozícióját. Érdekes volt látni,hogy mögöttem cserélődnek a pilóták….ahogy elnéztem az onboardokat,ők többet tudnának mesélni,mint én :)”

 

Super GP kategória

 

Az összesen 7 versenyzőt felvonultató Super GP kategóriában láthattuk a legszorosabb időmérőt, hiszen az első és a hatodik helyezett között mindössze 64 ezred volt a különbség, de a hetedik helyezett is éppen hogy egy tizeden kívülre került. A szorosra sikerült időmérőt Kovács György nyerte, megelőzve ezzel a második helyről induló Somogyi Tamást, akit Topor Kálmán, Lencsés Bálint, Pribilinszky Zoltán, Rátkai János és Reich Balázs sorrendben követtek a többiek.

20130428_hangar_oagb_825_stdNagyon simán jött el a Super GP mezőnye a rajtot követően, és kezdték meg a 30 perces versenytáv abszolválását, mely alatt egyszer mindenkinek ki kell jönnie a boxba. Az első fecske a bajnoki éllovas, Rátkai János volt, aki valószínűleg nem akart sok időt veszteni a vonatozással, és már a második körben elvégezte a kötelezően előírt boxkiállást, melyet hibátlanul teljesített és légüres térbe ért vissza a pályára. 1 körrel később Reich Balázs is megérkezett, aki Rátkai János mögé ért vissza a pályára, de lőtávolságon kívül. Ezalatt az élen Kovács György kezdett meg körről körre elszakadni az őt üldöző Somogyi Tamástól, akihez Topor Kálmán lopta a távolságot. Topor 1 körrel később már megkísérelt egy előzést Somogyi ellen, de végül helycsere nem történt, arra azonban mindenképpen elég volt, hogy az őket amúgy is közelről követő Lencsés Bálint még közelebb került hozzájuk. Végül Lencsés Bálint döntött úgy, hogy megpróbál a boxban a két versenyző elé kerülni, és a negyedik percben, harmadikként a mezőnyben, ő is teljesítette kiállását, majd Rátkai János elé ért vissza a pályára. Topor Kálmán ezzel szemben a pályán szerette volna maga mögé utasítani Somogyi Tamást, aki azonban hibátlanul védekezve tartotta pozícióját. Kettejük, több körön át tartó csatája végül a tizenegyedik perc végén ért véget – legalábbis átmenetileg – ekkor ugyanis Topor Kálmán kiállt a boxba, majd újra csatlakozva a versenyhez, Lencsés Bálint és Rátkai János mögé érkezett meg. Topor Kálmán a következő körben megpróbálta megelőzni Rátkai Jánost, aki azonban maga mögött tartotta Kálmánt. Eközben viszont Somogyi Tamás teljesítette a boxkiállását és közvetlenül Topor mögé érkezett meg, aki az előtte haladó Rátkai Jánosra koncentrálva, nyitva hagyta a belső ívet, melyen Somogyi Tamás azonnal bement. A pálya belső részén Tamás megelőzte Kálmánt, aki a hármas kanyar bejáratán egy nagyon rövid féktávval próbált válaszolni, de végül nem sikerült visszavennie a pozícióját. A következő körben kettejüktől láthattunk egy oda-vissza játszódó macska-egér játékot, melyből végül Kálmán jött ki győztesen. A pályán ekkor már csak két versenyzőnek volt hátra a kötelezően előírt 1 boxkiállása: a versenyt fölényesen vezető Kovács György és a pályán jelenleg második helyen autózó Pribilinszky Zoltán. A tizenötödik percben Kovács György érkezett meg a boxba, tette ezt akkora tempóval, hogy érintőre vette a második gumit, ami mellett meg kellett állni, ezért néhány körrel később jelezték számára, hogy újra ki kell állnia a boxba, így a hiba a futamgyőzelmébe került. György, Lencsés Bálint és Rátkai János elé ért vissza, akik a hibátlan és jó ütemben végrehajtott boxkiállásoknak köszönhetően nagyot léptek előre a mezőnyben. Végül Kovács György a verseny tizenhetedik percében kiállt és teljesítette az extra boxkiállást, majd az 5. helyre ért vissza, Somogyi Tamás és Reich Balázs elé. A következő körökben a pályán elsősorban Somogyi Tamás és Reich Balázs csatáztak egymással, a tizenkilencedik percben azonban egy sikertelen próbálkozást követően, Balázs leszakadt Tamásról, így helycsere nem történt. A huszonegyedik percben végül Pribilinszky Zoltán is kiállt az élről, majd teljesítve a boxkiállását, közvetlenül Kovács György mögé ért vissza a pályára.

A verseny utolsó 10 percében, a versenyzők biztonságos távolságban követték egymást, így újabb csata már nem bontakozott ki a pályán. A verseny végeredménye jól mutatja, hogy a világbajnokság szabályait alapul vevő, Super GP kategóriában, a jó ütemben és hibátlanul végrehajtott boxkiállással, akár több helyezést is előrébb lehet lépni. A futamot a negyedik helyről induló Lencsés Bálint nyerte, akit a 6. pozícióból startoló Rátkai János követett a dobogó második fokára, a harmadik helyet pedig Topor Kálmán szerezte meg. A befutó további sorrendje: Kovács György (4), Pribilinszky Zoltán (5), Somogyi Tamás (6) és Reich Balázs (7). A verseny leggyorsabb körét az 1-es gokarttal Topor Kálmán futotta meg, ideje 28,982 lett. Rátkai János a mostani második helyével 76-ra növelte pontjainak a számát és megőrizte vezető pozícióját, a második helyet pedig a 67 pontos Kovács György foglalja el, akit 1 pont hátránnyal Lencsés Bálint követ. Negyedik és ötödik helyen Vincze András és Nyuka Gábor következnek, 33 illetve 31 megszerzett ponttal, a hatodik helyen pedig Topor Kálmán áll, 29 egységgel a neve mellett.

 

Dobogósok, nyilatkozatok

 

20130428_hangar_oagb_893_std1. helyezett – Lencsés Bálint

“Az időmérőről csak annyit: Az első és az utolsó pilóta között 117 ezred volt.Azthiszem ezzel minden elmondtam. Én 0,032 mp hátránnyal már a 4. helyet foglaltam el a rajtrácson. A rajtsorrend: Kovács Gyuri, Somogyi Tomi, Topor Kálmi, L.Bálint, Pribli, Rátkai Jani, Reich Balázs. Rajtott itt is borzasztóan kaptam el… az első 5-6 körben az járt a fejemben, hogy “milyen borzasztóan unalmas verseny lesz… mindenki azonos távolságra a másiktól”.
Kovács Gyuri lelépett, azonban Tomi és Kálmi csatázni kezdett előttem. Abban a pillanatban, hogy feltartottak jöttem is pitelni, a kötelező boxkiállásomra. A boxbejáratnál keresztbe csúszott a gép, aztán valahogy összeszedtem és megálltam, továbbgurultam, megálltam, mentem tovább! tökéletes boxkiállás is megvolt. Na és akkor…. Jani elé 1-2 mp-el jöttem vissza, aki már szintén végrehajtotta a pitelést. Előttem senki sem volt, így minden ideális volt ahoz, hogy a saját tempómat tudjam futni. Kálmi és Tomi csatázni kezdtek, és nem is értettem, hogy Kálmi miért nem reagál a kiállásomra….teltek a körök, Jani kicsit lopta a távot, aztán kijött Kálmi is. Annyit csatáztak Tomival, hogy nem hogy velem lett volna harcba Kálmi, még Janinak is sikerült megcsípnie. Tomi is Jani mögé jött, így már a 2. helyen voltam. A sisak alatt már itt örültem a képzeletbeli 20 pontomnak…..de….. úgy éreztem, hogy ez a maximum volt.Kovács Gyuri kijött az első helyről és könnyedén elém jött vissza. Telnek a körök, és már csak hátrafele tekintgettem, Janira figyelve, amikor egyszer csak a vezető helyen álló Kovács Gyuri kijött a boxba… ekkor értettem meg, hogy Gyuri elrontotta a boxkiállást, így még 1x jönnie kellett. Így az ölembe hullott a győzelem és a vele járó +5 pont. Taktika, szerencse. Fantasztikus futam volt ez számomra! Főleg, hogy prokart 1-2 lett, Janival, aki amúgy a 6. helyről rajtolt! Gratula mindenkinek! Idáig számomra ez volt az év versenye!”

2. helyezett – Rátkai János

“A szabadedzések után bizakodóan vártam az időmérő edzést. Egészen jó időket tudtam menni gyengébb gépekkel is így úgy éreztem hogy fekszik a Hangár utcai pálya. Így utólag megnézve az időmérő edzés végeredményét, hát… ha nem szembe fúj a szél hanem háttal 😀 akkor 1. helyről rajtolhatok. Pont elment a nap de sebaj 6. hely, maximum bukok 11 helyet mivel csak Balázs ment rosszabb időt mint én, pár századdal csak tehát az időmérőn majdnem 1 tizeden belül voltunk mindannyian. Futamra egy korai bokszot terveztem és gumispórolós taktikát. Kérem szépen ez bejött, az utolsó előtti körömben futottam a leggyorsabb körömet tehát jól tudok bánni a gumikkal, mivel nagy részt elmelegedtek a többiek abroncsai. Sikerült jó köröket autóznom és jó boksztaktikámnak köszönhetően átugrottam Kálmi, Tomit és Zolit. Lencsés “nagyonsokatszámolgat” Bálint, drága csapatársam Prokartos színekben, elém gurult vissza kb szerintem nagyjából 1 másodperccel. Na oké tapadjunk rá aztán menjünk. Mondom oké 3. hely meglehet király megint dobogó, hát sajnos Gyuri elrontotta a bokszot így kétszer kellett jönnie így 2. helyen intettek le a futamon. Prokart 1-2 és következő futamon Csömörön endu is lesz szóval már izgatottan várom azt a futamot. Grat Bálintnak és Kálminak, szép futam volt.”

3. helyezett – Topor Kálmán

 

 

 

A Kőbánya Ring hozta a kötelezőt és mind az 5 kategóriában izgalmas csatákat és versenyeket láthattunk. A bajnokság következő állomása a Csömörön található Kart Farm lesz, melynek vonalvezetése magában hordozza az izgalmas és kiélezett csaták lehetőségeit, amiben eddig sem szenvedtünk hiányt az idei szezon során.

 

Szerző: Vincze András

Author: